Není pochyb o tom, že SEO, tedy optimalizace internetových stránek pro vyhledávače, je jednou z nejčastěji používaných metod propagace. A není divu, vzhledem k její velké účinnosti. A ta se bude se stále se zvyšující dostupností internetu jen zvyšovat.
Tato metoda má však spoustu částí, které je potřeba udělat v určeném pořadí, aby byla míra efektivity co největší. A také máme spoustu nástrojů, které nám mohou při tomto úkolu pomoci. Jedním z těch mezi širokou veřejností málo známých jsou i zpětné odkazy.
Ty se používají v podpůrných článcích a jsou skutečně nezbytnou součástí celého procesu. Bez nich by totiž tento proces nefungoval. Jejich důležitost se však občas podceňuje, což je prakticky vždy ke škodě celého snažení.
Jedná se o to, že se v podpůrném článku vždy musí objevit hypertextový odkaz na web, který chceme tímto způsobem podpořit. Příliš nezáleží na tom, zda se v článku objeví samotná internetová adresa, avšak hypertextový odkaz zde musí být vždy.
Obvykle se používá na klíčová slova, která musí být v článku také uvedena. To mimo jiné zaručuje, že ve čtenáři vzbudí větší touhu na tento odkaz kliknout, neboť si bude myslet, že jej dovede někam, kde se dozví více o daném výrazu.
To však není jediný, ba ani hlavní důvod, proč se tyto zpětné odkazy používají. Tím nejdůležitějším je, že pomáhají přesvědčit internetové vyhledávače, že se o daném webu hodně mluví, a že je na něj často odkazováno. Tím pádem bude přesvědčen, že se jedná o relevantní odkaz, který by měl tedy být v seznamu výsledků na jednom z předních míst. A to je hlavním cílem celé metodiky.
Můžeme tedy jasně vidět, že se bez zpětných odkazů zkrátka neobejdeme. Jsou nepostradatelnou součástí celého procesu a jako na takovou by na ně mělo být hleděno. Bez nich by totiž byl celý ten proces naprosto zbytečný.