Je jasné, že úspěch každé firmy závisí z velké části také na reklamě. Je třeba najít co nejlepší možnost, jak naše zákazníky přesvědčit, že zrovna náš výrobek je ten pravý, a to ideálně tak, aby si mysleli, že na to přišli sami.
Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, jsou i PR články. Jedná se o nejčastěji tiskovou reklamu především v časopisech, která se tváří jako klasický, běžný článek. Cílem je vyvolat ve čtenáři dojem, že nečte reklamu, nýbrž běžný článek z časopisu.
Není třeba říkat, že tento způsob reklamy není zrovna čestný. Zákon to řeší tak, že tyto propagace musí být označeny. Obvykle se používají slova jako „placená inzerce“, případně „public relation“. Ovšem prodejci nejsou hloupí, a tak toto označení píší co nejmenším písmem a dávají je na nejméně nápadné místo. Tak je zachován základní cíl tohoto druhu propagace (de facto klamání čtenáře) a přitom je zákonu učiněno zadost.
Jak se tomu můžeme bránit? Pouze tak, že takovýto článek včas odhalíme, a nebudeme se jím řídit. Pravdou totiž je, že tento způsob propagace využívají hlavně ti, kteří prodávají nekvalitní či dokonce nefungující produkty, jako jsou například pilulky na hubnutí.
A jak tedy takovýto článek poznáme? Jak již bylo řečeno, musí být jasně označen. Ovšem pokud máte například špatné oči a tak malé písmo nepřečtete (což bývá časté například u starších lidí), nemusíte se bát. Jsou tu i jiné náznaky.
Tím hlavním a důležitým je, že se v daném článku objeví několikrát plné jméno daného produktu. To by se u běžného nestalo, neboť neplacená propagace je proti pravidlům a nesmí být prováděna. Nikdo, kdo píše do časopisu, tam nemůže napsat, že ten a ten výrobek je skvělý. Recenze dělat lze, ale to je něco úplně jiného.
Dalším znakem jsou „úžasné příběhy“ například lidí, kteří díky danému výrobku zázračně zhubli/začali lépe dýchat/zlepšilo se jim zdraví.
Proto se před tímto druhem marketingových kampaní mějte na pozoru a vždy si raději vše ověřujte. Tím rozhodně nic nezkazíte.